Книга «Зоар c комментарием Сулам» – это адаптация Зоар для нашего поколения.

Этот проект имеет своей целью создание полного перевода книги "Зоар" с комментарием "Сулам" на русский и украинский языки с последующим ее изданием в печатном и электронном форматах. Организация и финансирование проекта осуществляется группой энтузиастов из разных стран мира, осознающих важность распространения каббалы для дальнейшего развития человечества

Врата перевтілень. Частина третя

Продовження. Другу частину читайте тут.

Хаїм Віталь

Вступ другий

Про порядок входження в людину вперше нових НАРАН на початку їх втілення, як буде роз’яснено з Божою поміччю

(12) Отже, в той час, коли народжується тіло людини і виходить на повітря світу, в неї входить її нефеш. І якщо людина підготує свої діяння Творцеві, то удостоїться, і увійде в неї руах по завершенні тринадцяти років. Тоді буде називатися завершеною людиною. Якщо ж ще більш підготує свої дії (в святості), – звідти і далі входить в неї нешама по завершенні двадцяти років, як згадано в Саба де-Мішпатім. Однак якщо не виправила руах повністю, нешама в неї не увійде, а будуть в ній лише нефеш і руах. І так само, якщо не виправила повністю нефеш, буде в ній тільки нефеш, і залишиться без руаха і нешами. І залишаться руах та нешама у місці, що відоме Святому, благословенний Він, і будуть чекати створення місця для кожного з них.

(13) Однак якщо в перший раз не виправила нефеш повністю і пішла зі світу, тоді потрібно, щоб ця нефеш повернулася у втілення кілька разів, доки не очистить повністю все, що необхідно. І тоді, не дивлячись на те, що завершена, її руах в неї не увійде, оскільки нефеш виправлена лише за допомогою перевтілення та не інакше як з великими труднощами, як буде роз’яснено далі з Божою поміччю. І тому нефеш повинна звільнитися від світу і повернутися у втілення, і тоді зможе удостоїтися свого руаха. А якщо виправиться також руах, тоді повинен звільнитися від світу, а після втілення в нього приходить також нешама, – подібно до того, як згадано щодо руаха. А якщо руах не виправився, необхідно щоби нефеш з руахом перевтілилися кілька разів, доки не виправиться руах. І тоді людина помре, і знову втіляться нефеш і руах, а також і нешама, допоки не виправляться втрьох. І тоді їй більше не потрібно втілюватися взагалі, оскільки виправлена також і нешама. Таким чином, вона – людина досконала, як відомо.

(14) Однак необхідно знати, що коли нефеш виправлена і потім знову приходить у втілення, щоб знайти свій руах, аби виправити також і його, то якщо людина в тому втіленні згрішить якимось гріхом, це не заподіє нефеш такого збитку, щоб ця нефеш мала втілюватися одна для виправлення ще раз, подібно до згаданого вище. Але оскільки там є руах, то ця вада шкодить лише руаху, доки не виправиться. І тому, якщо будуть необхідні якісь інші перевтілення, поки не виправиться руах приходять нефеш і руах разом, і вони обидва перевтілюються до завершення виправлення руаха. І тоді помре людина і знову втіляться разом нефеш, руах і нешама, – до завершення виправлення також нешами. Якщо ж в цих перевтіленнях людина згрішить, – заподіє шкоду лише нешамі, подібно до того, що ми пояснили у питанні виправлення руаха.

(15) Так ось, іноді буває, що нефеш під час свого виправлення завершена і очищена в абсолютній величі. Тоді вона не повинна повертатися в кругообіг із руахом під час виправлення руаха. Але нефеш залишається нагорі, в гідному її місці у “вузлі життя (црор га-хаїм)”, а руах для свого виправлення спускається у втілення один. Так ось, він не може прийти на самоті, а (лише) вдягненим всередину нефеш, і тому він облачається всередину нефеш гера, як згадано в Саба де-Мішпатім. І (вони) перевтілюються обидва разом, доки не виправиться цей руах. І тоді (людина) буде звільнена від світу та повернеться у кругообіг. Тоді з’єднається з ним його перша нефеш, і втіляться обидва разом, щоб отримати також їхню нешаму, доки не виправлять її. А іноді у перевтілення приходить тільки руах з нешамою, допоки не виправиться нешама. І тоді у цієї людини більш немає ніяких втілень, а всі троє разом з’єднаються нагорі у “вузлі життя”, як і належить їм.

(16) І знай, що в той же час, ця нефеш гера, оскільки з’єдналася в цьому світі з цим руахом та допомагає його добрим діянням, стає для нього в цьому світі будовою (меркава). І завдяки їй цей руах удостоюється виправлення. І тому також ця нефеш гера підніметься разом з основною нефеш цього руаха, і обидві вони будуть сусідити разом на одному ступені в майбутньому світі, і не відокремляться від неї.

(17) Знай також: іноді буває, що коли нефеш втілюється одна для власного виправлення, – настільки вдосконалюється в своїх діях, що удостоюється ступеня свого руаха, – тоді її руах не може прийти до неї, як згадано мудрецями. Це згідно з існуючим правилом: вони вдвох чи втрьох не можуть з’явитися разом в одному втіленні, хіба що тільки в великому обмеженні, як буде згодом витлумачено. Але кожен втілюється сам, як сказано мудрецями: спочатку необхідно виправити нефеш. І навіть коли (вона) виправлена, неможливо руаху прийти до неї, але (людина) повинна померти, а потім нефеш повернеться в кругообіг і тоді зможе удостоїтися Руаха. І також після того, як з’єднаються нефеш і руах удвох, і виправляться обидва, неможливо їм отримати їхню нешаму, поки не втіляться ще раз, і тоді зможуть удостоїтися нешами.

(18) І слід знати те, що відбувається з нефеш після того, як вже виправилася сама, без свого руаха. Однак таємниця цього питання в тому, що, відповідно до ступеня очищення і ступеня виправлення цієї нефеш, на цьому ж самому ступені втілиться тоді в тіло цієї людини, поки вона жива, нефеш якогось праведника, який вже завершив виправлення і кругообіг, та не потребує втілення. І нефеш цього праведника входить сюди і встановлюється на місці руаха для нефеш цієї людини. А іноді можливо, що втіляться там перші нефашот, – до Авраама, праотця нашого, мир йому, і т.п., – відповідно до виправлення та очищення нефеш цієї людини.

І справа в тому, що це втілення за життя зветься у мудреців таємницею убара (зародка). І це вся відмінність, яка існує між втіленням і убаром. Іноді можливо, що в ній зародиться руах дійсно праведної людини, – навіть від рухот перших праведників, (що жили) до праотців, царство їм небесне, (і) навіть в ці останні наші часи. І все залежить від важливості заповідей, виконуваних цією людиною. Бо є заповіді, в чудовій властивості яких є сила притягнути нефеш праведника в таємниці убара, а є заповіді, котрі притягують руах праведника, як згадано.

(19) Також іноді трапляється, що може зародиться в ній нефеш якогось праведника, а потім удостоїться, і зародиться в ній ще одна нефеш, – іншого праведника, більш великого, ніж перший. І вийде, що є в ній власна нефеш, нефеш праведника, що прийшла до неї спочатку, – вона у неї на місці руаха, а нефеш другого праведника, найбільш піднесена, що прийшла до неї останньою, буде у неї в якості нешами.

А іноді людина виправить нефеш настільки, що удостоюється отримати нефеш якогось праведника, після чого набуде властивості руаха якогось праведника, (найбільш) піднесеного з усіх, – до того, що можливо знайде руах Авраама, праотця нашого, мир йому. І це таємниця написаного мудрецями в мідрашах, зокрема в Мідраші “Шмуель”: “Немає покоління, в якому б не було подібного до Авраама, праотця нашого, мир йому, і Іцхака, і Яакова, і Моше, і Шмуеля…”. І ось при розрізненні цих подробиць сила пера зазнає невдачі (в тому, щоб) помістити усі їх в книгу. Але розумний зрозуміє, і проведе аналогію від суті (цього) до решти відмінностей і частковостей.

Далі буде…

Також рекомендуємо: “Зогар про інструменти єднання дуальності“, “Передмова до книги Зогар“, “Рабаш про бажання отримувати в духовному“. 

Оставьте комментарий

Чтобы оставить комментарий, заполните форму.
*Все комментарии проходят модерацию.

Вы можете использовать HTML теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>