Книга «Зоар c комментарием Сулам» – это адаптация Зоар для нашего поколения.

Этот проект имеет своей целью создание полного перевода книги "Зоар" с комментарием "Сулам" на русский и украинский языки с последующим ее изданием в печатном и электронном форматах. Организация и финансирование проекта осуществляется группой энтузиастов из разных стран мира, осознающих важность распространения каббалы для дальнейшего развития человечества

Передмова до Вчення про десять сфірот. Частина вісімнадцята

Публікується за виданням “Вчення про десять сфірот”, частина перша.

Завершення. Сімнадцяту частину читайте тут.

Єгуда Ашлаґ (Бааль Сулам)

145.І знай про вдягання Тори в три категорії реальності: світ, рік, душа, та у види їхнього існування в цьому світі, – матеріальні, як сказано вище; звідси є у нас заборона, скверна й вада, котрі приходять у відкритій Торі; причому роз’яснилося вище, що Творець вдягнений в неї, як сказано: “Тора і Творець – єдині”, але у великому вкритті, оскільки ці матеріальні облачення – суть крила, що покривають та приховують Його.

Однак облачення Тори у вигляді тонких “світу-року-душі та видів їхнього існування” в трьох вищих світах, званих Ацилут, Брія, Єцира, – йменуються у сукупності своїй Кабалою.

146. Таким чином, Кабала та відкрита Тора – суть одне й те ж. Але доки людина отримує (світіння) в стадії приховання лику і Творець вкривається в Торі, – визначається, що вона займається відкритою Торою. Тобто – не є підготовленою до того, щоб отримати хоч би якесь підсвічування від Тори світу Єцира, не кажучи вже про те, що є вищим від світу Єцира.

А коли людина удостоюється розкриття лику, тоді починає займатися Кабалою. Оскільки самі облачення відкритої Тори стоншилися для неї, і Тора її стала Торою світу Єцира, званою “мудрістю Кабали”. І навіть (коли) удостоюється Тори світу Ацилут, – це не означає, що помінялися для нього букви Тори, а лише ті ж самі облачення відкритої Тори стоншилися для неї і стали дуже тонкими, зробившись відповідно до сказаного: “І не буде більше вкриватися Вчитель твій, і очі твої будуть бачити Вчителя твого”. І стали вони тоді на стадію: “Він, Оживлюване, Приналежне – все єдине в Ньому”.

147. І для того щоб трохи наблизити це до розуму, я наведу тобі приклад. Наприклад, доки знаходилася людина в періоді вкриття лику, букви і шати Тори обов’язково приховували Творця, з огляду на те що терпіла невдачі через зловмисності і помилки, які вчинювала. І тоді перебувала під загрозою покарання, грубих убрань, що в Торі, що є скверною, забороною, вадою і т.п.

Однак у той час, як удостоюється відкритого управління і стадії повернення з любові, коли зловмисності стали людині як заслуги, то всі зловмисності і помилки, в яких зазнавала невдачі з часу свого перебування під прихованням лику, зняли тепер грубі і дуже гіркі вбрання та одяглися в облачення світла заповіді й заслуг. Бо ті грубі вбрання самі обернулися на заслуги, і тепер вони – облачення, що виходять зі світу Ацилут або Брія, і не приховують та не покривають “Вчителя”. І більш того: “І очі твої будуть бачити Вчителя твого” (Пророки, Єшаягу, 30:20).

Адже немає жодної різниці в чому б то не було між Торою світу Ацилут і Торою, яка в цьому світі, – тобто між Кабалою та відкритою Торою; а вся відмінність лише в стадії людини, котра займається Торою. І роками займаються Торою, воістину одним законом та однією й тією ж мовою, але, в той же час, в одного буде ця Тора в стадії Кабали і Тори світу Ацилут, а в іншого – буде відкритою Торою світу Асія.

148. І тим самим зрозумій справедливість слів Віленського Гаона в молитовнику, в благословенні Тори, який написав, що починають Тору з таємниці, тобто з відкритої Тори світу Асія, яка є прихованою, де Творець вкривається зовсім. А потім (займаються) натяком, – тобто тим, що найбільш розкривається в Торі світу Єцира. Доки не удостоїться простого сенсу, а це – таємниця Тори світу Ацилут, званої “простий сенс”, бо зняла з себе всі облачення, що приховують Творця.

149. І після того, як ми дійшли до цього місця, можна дати деяке поняття й визначення про чотири світи, відомі в Кабалі під іменами Ацилут, Брія, Єцира та Асія святості та про чотири світи АБЄА нечистоти, котрі розташовані один навпроти іншого, проти світів АБЄА святості. І зрозумій це на чотирьох стадіях осягнення Його управління та з чотирьох ступенів любові. І роз’яснимо спочатку чотири світу АБЄА святості. І почнемо знизу, зі світу Асія.

150. Бо роз’яснилися вище дві перші стадії управління в стадії вкриття. І знай, що обидві вони – стадія світу Асія. І тому написано в книзі “Древо життя”, що більша частина світу Асія – зло, та й та малість добра, яка є в ньому, також змішана зі злом до невпізнання. Адже виходячи з одинарного приховання слідує, що більша його частина – зло, тобто страждання і біль, які відчувають ті, хто отримують таке управління. А з подвійного приховання виходить, що і добро змішується зі злом, і добро є абсолютно невиразним.

А перша стадія розкриття лику – це стадія “світ Єцира”, і тому написано в книзі “Древо життя” (Врата 58, ч.3), що половина світу Єцира – добро, а половина – зло. Тобто той, хто осягає першу стадію розкриття лику, яка є першою стадією залежної любові, званої лише “поверненням з трепоту”, називається “середнім”, і він – наполовину винний, наполовину виправданий.

А другий ступінь любові так само є залежною любов’ю, але тільки немає між ними (людиною і Творцем) ніякої пам’яті про шкоду та будь-яке зло; і так само – третя стадія любові, що є першою стадією незалежної любові; обидві вони – стадія “світ Брія”. І тому написано в книзі “Древо життя”, там же, що більша частина світу Брія – добро, а менша – зло, і цю малість зла неможливо розрізнити. Тобто, як сказано вище, удостоюючись однієї заповіді, середній схиляє себе до чаші виправдання і тому називається “здебільшого добрим”. Тобто це – друга стадія любові. А та нерозрізнена малість зла, яка є в світі Брія, випливає з третьої стадії любові, котра є незалежною. І хоча він уже схилив себе до чаші виправдання, проте все ще не схилив увесь світ, і тому виходить, що мала його частина – зло. Бо ця любов ще не в стадії вічності. Однак ця дещиця є непомітною, оскільки він ще не відчув ніякого зла і шкоди, навіть по відношенню до інших.

А четверта стадія любові, тобто незалежна і вічна любов, – це стадія світу Ацилут. І про це написано в книзі “Древо життя”, що в світі Ацилут немає абсолютно ніякого зла. І там “не встановиться у Тебе зло”. Бо після того як схилив також і весь світ до чаші виправдання, любов є вічною та абсолютною, і не виникне більше ніколи ніякого покриття та приховання. Адже там – місце остаточного розкриття, як сказано: “І не буде більше вкриватися Вчитель твій, і очі твої будуть бачити Вчителя твого”. Бо знає він вже всі справи Творця з усіма створіннями на стадії істинного управління, що розкривається з Його імені: Добрий і Той, Хто приносить добро поганим та хорошим.

151. І звідси зрозумій також стадію чотирьох світів АБЄА нечистоти, що розташовані навпроти світів АБЄА святості, таємницею “одне навпроти іншого зробив Творець”. Бо система нечистих сил світу Асія знаходиться в стадії вкриття лику на двох її рівнях, і система ця панує з тим, щоб змусити людину схилити все до винності.

А нечистий світ Єцира тримає в своїх руках чашу вини, котра не виправлена в святому світі Єцира. І тим самим панує над середніми, котрі отримують від світу Єцира, – таємницею “одне навпроти іншого зробив Творець”.

Нечистий же світ Брія – є в його руках та ж сила, щоб скасувати залежну любов, – тобто скасувати лише те, від чого вона залежить. І це – недосконалість в любові другої стадії.

А нечистий світ Ацилут – саме він тримає в своїх руках ту дещицю зла, присутність якого є непомітною в світі Брія в силу третьої стадії любові. І хоча це істинна любов в силу Доброго й Того, Хто приносить добро поганим і хорошим, що є стадією святого світу Ацилут, – причина в тому, що не заслужив схилити таким же чином і весь світ до виправдання, і є сила в руках нечистоти скинути любов, – в силу управління над іншими.

152. І про це написано в “Древі життя”, що світ Ацилут нечистоти стоїть супроти світу Брія, а не навпроти світу Ацилут, оскільки в світі Ацилут святості, звідки походить лише четверта стадія любові, зовсім немає влади нечистоти, бо (людина) вже схилила весь світ до виправдання та знає всі справи Творця також і в (тому, що стосується) управління всіма створіннями через осягнення імені Його: Добрий і такий, що приносить добро поганим та хорошим.

Але в світі Брія, звідки походить третя стадія любові, яка ще не схилила весь світ, є ще зачіпка для нечистоти; однак ця нечистота визначається як Ацилут нечистоти, будучи розташованою навпроти четвертої стадії, котра представляє собою незалежну любов. А ця любов – стадія світу Ацилут.

153. І добре роз’яснилися чотири світи АБЄА святості, а також – нечистоти, котрі є категорією “протистояння” кожного світу та категорією нестачі, що є в світі, котрий протистоїть йому в святості; і вони називаються чотирма світами АБЄА нечистоти.

154. Отже, ці слова є достатніми для будь-якого вивчаючого, щоби відчув у своїй свідомості суть мудрості Кабали, – хоча б незначною мірою. І необхідно, щоб ти знав, що більшість авторів книг з Кабали адресували свої книги лише тим вивчаючим, хто вже удостоївся розкриття лику та всіх вищих осягнень. І не слід питати: якщо вони вже удостоїлися осягнень, – то вже знають все з власного пізнання. Так навіщо ж їм ще й вивчати кабалістичні книги інших?

Але не від мудрості таке питання, бо це подібно до того, хто займається відкритою Торою та не має ніякого пізнання у справах цього світу, – в категорії світ-рік-душа, що в цьому світі, – і не знає ситуацій з людьми та їхньої поведінки по відношенню до себе, та їхньої поведінки з іншими, і не знає тварин, звірів і птахів, що в цьому світі. І хіба можеш ти помислити про те, що така людина буде здатна зрозуміти якесь питання в Торі як годить? Адже вона би перевертала питання в Торі від зла до добра, а від добра – до зла та не розбиралася б ні в чому.

Так само і в тому питанні, яке перед нами: хоча людина і удостоюється осягнення, – і навіть осягнення від Тори світу Ацилут, – в будь-якому випадкові вона знає звідти лише те, що стосується її власної душі. Однак все ще повинна пізнати всі три категорії: світ, рік, душа, – в усіх їхніх подіях та поведінці досконалим пізнанням, щоб змогла зрозуміти питання Тори, які відносяться до того світу. А ці питання в усіх їхніх деталях й подробицях роз’яснюються в книгах Зогар та в справжніх книгах з Кабали, які кожен мудрець і той, хто розуміє, зобов’язаний вивчати вдень і вночі.

155. І тому слід запитати: якщо так, – то чому ж зобов’язали кабалісти кожного вивчати Кабалу? Однак є в цьому велика й гідна оголошення річ: є неоціненна чудова властивість для тих, хто займається мудрістю Кабали, бо хоча й не розуміють того, що вчать, – пробуджують на себе світла, що оточують їхні душі.

Тобто кожній людині з Ісраеля забезпечене в кінці знайти всі чудові осягнення, якими задумав Творець в задумі творіння насолодити кожне створіння. А той, хто не удостоївся в цьому кругооберті, – удостоїться в іншому і т.п., доки не удостоїться завершити задум Його, який замислив. І весь час, поки не удостоїлася людина своєї довершеності, визначаються для неї ті світла, яким належить прийти до неї, як оточуючі світла. І значення їхнє у тому, що стоять напоготові для неї, однак вони чекають від людини, щоб очистила свою судину отримання, і тоді облачаться світла ці у підготовлені судини.

І тому також і в той час, коли бракувало їй судин, в час, коли людина займається цією мудрістю та згадує імена світел і судин, у яких є зі сторони її душі приналежність до неї, – вони негайно світять їй у певній мірі. Однак вони світять людині без облачення у внутрішню частину душі її, оскільки бракує судин, що готові для їхнього отримання. І все ж світіння, яке отримує раз по раз під час заняття, притягують на неї чарівність з небес та сповнюють її достатком святості і чистоти, які набагато наближають людину до того, щоб досягла своєї досконалості.

156. Але є сувора умова під час заняття цією мудрістю: не матеріалізувати поняття уявними та матеріальними речами, бо переступають тим самим (сказане): “Не роби собі ідола та жодного зображення”. Адже тоді навпаки – отримують шкоду замість користі. І тому застерегли мудреці з обережності: вивчати цю мудрість тільки після закінчення сорока років або з вуст рава і т.п. І все це – з вищеописаної причини.

І тому, щоб врятувати тих, хто вивчає, від будь матеріалізації, складаю я книгу “Вчення про десять сфірот по Арі”, в якій збираю з книг Арі всі основні статті, що стосуються роз’яснення десяти сфірот, – простою та легкою мовою, наскільки я зміг. І на них я склав таблицю питань і таблицю відповідей, – на всі слова й на всі питання. “І бажання Творця в руці Його здійсниться”.

Також рекомендуємо: “Книга “Осягнення вищих світів“, “Зогар про утворення вищих світів та їхню будову“, “Хто свідчить про людину“, “Бааль Сулам про порядок поєднання виправлення із досягненням мети творіння“.

Оставьте комментарий

Чтобы оставить комментарий, заполните форму.
*Все комментарии проходят модерацию.

Вы можете использовать HTML теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>