Книга «Зоар для всех» («Зоар ле-Ам») – это адаптация Зоар для нашего поколения.

Этот проект имеет своей целью создание полного перевода книги "Зоар" с комментарием "Сулам" на русский и украинский языки с последующим ее изданием в печатном и электронном форматах. Организация и финансирование проекта осуществляется группой энтузиастов из разных стран мира, осознающих важность распространения каббалы для дальнейшего развития человечества

Зогар про парсу та принцип її роботи

lestnica
Парцуф

1) духовное тело, состоящее из головы (часть, принимающая решения), тела (получающая часть) и конечностей (частей, которые создают ограничение, окончание получения света)
2) (мн. ч. парцуфим) = «духовное тело» - желание наслаждаться Творцом, снабженное экраном (то есть способное получить свет)
3) желания, распределенные по величине экрана

Нуква

малхут мира Ацилут, от слова «нэкев» - отверстие для прохождения света. Малхут мира Ацилут - сумма всех творений, всех человеческих душ.

Катнут

(ивр. - малое состояние) - состояние парцуфа, не использующего рош (голову), то есть в нем есть сфирот от хэсэд до малхут, а у большого парцуфа, в дополнение к малому, есть еще кетэр, хохма, бина, то есть рош или большое состояние (гадлут).

Книга Зоар

широко известная каббалистическая книга, написана примерно в 120 году н.э. Автор: рабби Шимон бар Йохай (сокр. РАШБИ). В ней впервые описана зависимость и влияние наших действий на различные явления, обмен информацией, свойствами, качествами между двумя мирами. Она охватывает практически полное развитие событий в течение всей истории человечества. Однако книга эта очень скрытая, сжатая. Кроме того, многое из этой книги утрачено.

ЗОН

зэир анпин и нуква (малхут), прообраз мужчины и женщины в нашем мире, духовное начало - мужское и женское, система, занимающаяся исправлением душ, находящихся в мирах БЕА .

Гуф

(ивр. - тело) - воплощение принятого в рош (голове) решения в действии. Состоит из «тох» (внутренняя часть, туловище) и «соф» (конечная часть), то есть из части, которая получает свет, и части, в которой творение создает ограничение на получение света.

Ацилут

Ацилут - мир полного ощущения Творца и слияния с Ним.

Аба

(ивр. - отец) - парцуф хохма в мире Ацилут.

Від редакції: робота з перекладу частини першої глави Берешит, наближається до завершення. Незабаром книга стане доступною в бібліотеці сайту для вільного завантаження. А ми продовжуємо публікувати окремі уривки з цього вічного джерела мудрості, що вже перекладені.

Переклад з видання МАК «Книга Зоар. Глава Берешит, часть первая» здійснений редакцією сайту «Зогар з коментарем Сулам».

Глава Берешит, частина перша

Небозвід, який розділяє та поєднує

365) «І сказав Всесильний (Елокім): «Нехай буде звід посеред вод, і буде він відокремлювати води від вод». Сім небозводів знаходяться нагорі, і це парса, що знаходиться в місці пе Аріх Анпіну, який виводить Біну за межі його рош, і всі вони знаходяться у вищій святості рош Аріх Анпіну. І святе ім’я Елокім набуває в них досконалості, тобто вона (Біна) повертає літери ЕЛЄ (אלה) до МІ (מי), і сповнюється ім’я Елокім (אלהים ). І небозвід, про який йдеться тут, знаходиться посеред вод, в хазе Аріх Анпіну, і пролягає між ХАҐАТ Аріх Анпіну, що розташовані вище від хазе, та НЕГІ Аріх Анпіну, розташованими нижче від хазе.

Пояснення сказаного. Небозвід символізує парсу, закінчення другого скорочення, яка виводить Біну і ЗОН кожного ступеня за її межі. А під час стану ґадлут вона повертається до закінчення першого скорочення і повертає Біну й ЗОН на свій ступінь.

В Ацилуті є два загальних небозводи:

  1. вищий небозвід, що розташований в пе Аріх Анпіну, який виводить парцуф Аба ве-Іма з рош у властивість ХАҐАТ до хазе;
  2. середній небозвід, що стоїть в хазе Зеір Анпіну та виводить ІШСУТ з рош в місце від хазе Аріх Анпіну до табура.

І є також нижній небокрай, який завершує світ Ацилут, — про нього тут не йдеться.

І оскільки вищий небозвід, що розташований в пе Аріх Анпіну над сімома сфірот (ЗАТ) Аріх Анпіну, ХАҐАТ НЕГІМ, включає їх, тому вважається сімома небозводами — ХАҐАТ НЕГІМ.

Сім небозводів є нагорі — це вищий небозвід, що розташований в пе Аріх Анпіну та виводить Абу ве-Иму за межі його рош, який включає сім небозводів, і всі вони знаходяться у вищій святості, бо цей небозвід хоча і виводить Абу ве-Иму за межі рош, все ж таки не зменшує їх до стану ВАК без рош, але вважається, що вони все ще знаходяться у вищій святості рош Аріх Анпіну[1], і святе ім’я отримує досконалість в них, тому що цей небозвід повертає літери ЕЛЄ Біни в рош Аріх Анпіну та доповнює святе ім’я Елокім.

Небозвід, про який сказано в реченні: «Нехай буде звід посеред вод», знаходиться посеред вод. Цей небозвід є не вищим небозводом, а середнім, котрий стоїть посеред ЗАТ Аріх Анпіну, в місці його хазе. І він виводить ІШСУТ з рош Аріх Анпіну в місце від хазе Аріх Анпіну до його табура.

366) Цей небозвід, тобто вищий небозвід, що розташований в пе де-рош Аріх Анпіну, стоїть на інших утвореннях та відокремлює вищі води від нижніх. Пояснення. Є два види утворень:

  1. ХАҐАТ — великі утворення;
  2. НЕГІ — малі утворення.

Вищий небозвід стоїть на великих утвореннях, тому що розташований в пе Аріх Анпіну, що знаходиться вище від ХАҐАТ. Однак середній небозвід, про який йдеться в цьому уривку, покоїться на малих утвореннях, які називаються НЕГІ. Таким чином, він знаходиться в хазе, тобто нижче від ХАҐАТ і вище від НЕГІ.

Нижні води закликають вищі води, щоб ті підняли їх до себе, та від цього небозводу вони п’ють воду, тобто він піднімає їх до вищих вод, і вони отримують звідти мохін світіння Хохми, звані «питвом». Цей небозвід є також таким, що розділяє між ними. Іншими словами, є у цього небозводу дві дії: розділення та поєднання. У стані катнут він розділяє між вищими водами і нижніми, а в стані ґадлут знову поєднує нижні води з вищими.

Оскільки всі води, тобто всі ці ступені, включені до цього вищого небозводу. Пояснення. Є три небозводи, — тобто нові закінчення внаслідок другого скорочення, звані парсою. Вищий знаходиться в пе Аріх Анпіну, середній — в місці хазе Аріх Анпіну, нижній — в закінченні світу Ацилут. І під час ґадлуту, коли світіння АБ САҐ де-АК тимчасово скасовує закінчення другого скорочення та повертає закінчення першого скорочення, скасовуючи тим самим межу закінчення світу Ацилут, тоді нижній небозвід знову опускається із закінчення світу Ацилут в місце точки цього світу та піднімає три світи БЄА розділення в світ Ацилут, в місце від хазе Аріх Анпіну й нижче, де знаходяться ІШСУТ і ЗОН. І вони вдягаються на них.

Потім опускається середній небозвід з місця хазе Аріх Анпіну в місце закінчення світу Ацилут та піднімає ІШСУТ і ЗОН, на які вдягнені три світи БЄА, в місце Аба ве-Іма світу Ацилут, тому що межа, що проходила в хазе, вже скасувалася, і всі вони вдягаються на парцуф Аба ве-Іма.

І останнім опускається вищий небозвід, розташований в пе Аріх Анпіну, до місця хазе, і скасовується межа між рош Аріх Анпіну та його ХАҐАТ, де знаходяться Аба ве-Іма, на які вдягнені ІШСУТ і ЗОН, а на них — три світи БЄА. Виходить, що всі вони піднімаються в рош Аріх Анпіну і отримують там світло Хохма. Таким чином, вищий небозвід включає всі ступені АБЄА, тобто парцуфи Аба ве-Іма, ІШСУТ і ЗОН світу Ацилут, та три світи БЄА, і в той момент, коли він спускається з пе Аріх Анпіну в місце хазе, він піднімає всі ці ступені в рош Аріх Анпіну. Тому сказано, що всі ступені АБЄА включені до нього.

Після того, як він дає мохін вищим утворенням, ХАҐАТ, він опускає їх до утворень від хазе й нижче, званих малими утвореннями. І вони черпають звідти мохін світіння Хохми. «Черпання» означає — отримання мохін світіння Хохми.

367) Сказано: «Замкнений сад — сестра моя, наречена, джерело замкнене, криниця запечатана». «Замкнений сад» — це Нуква в той час, коли всі світла вкриті в ній і всі світла включені до неї. «Замкненим джерелом» вона називається в той час, коли «ріка витікає з Едену» — простягається та виходить з Едену і входить в Нукву аби зрошувати її від Едену. «Ріка витікає з Едену» — це Біна, що вийшла за межі рош Аріх Анпіну, званого Еден, «щоб зрошувати сад».

У той час, коли вищий небозвід опускається зі свого місця до місця хазе та піднімає всі ці ступені в рош Аріх Анпіну, Нуква отримує мохін пиття. І він включає до себе всі ці мохін, але не виводить їх світіння, тому що води, тобто мохін, застигають і стоять в ньому.

Застигають вони тому, що північний вітер віє на ці води, і тому вони застигають і не виходять назовні, доки не перетворяться на лід. Північний вітер — це ліва лінія, яка виходить із точки шурук Біни в той час, коли вона піднялася в рош Аріх Анпіну, і є у неї Хохма без хасадім, і тому застигають світла в ній, бо Хохма не може світити без хасадім. І тоді застигають в ній світла, і не виходять від неї, щоби світити зовні, і внаслідок цього вона перетворюється на лід і холоднечу.

І якби не південна сторона, права лінія, що пробиває силу цього льоду, ніколи б не вийшли з неї води. Пояснення. Якби не зівуґ, що здійснюється на екран точки хірік та притягує ступінь хасадім з південної сторони, від правої лінії, в яку одягається Хохма та світить їй, — не могли б ці світла світити там ніколи, бо навіть Хохма в ній не могла б світити без хасадім.

368) Вид вищого небозводу є подібним до виду застиглого льоду, що вбирає у себе всі ті води, які виливаються на нього. Точно так вищий небозвід вбирає у себе всі ці води та розділяє між вищими водами й нижніми. Як сказано: «А над головами цих живих істот — образ небозводу на зразок страшного льоду». Це вищий небозвід, який, опускаючись з пе Аріх Анпіну та піднімаючи всі світла АБЄА в рош Аріх Анпіну, стає немов «страшний лід», і не може світити через відсутність хасадім в рош Аріх Анпіну. І тим самим він розділяє там між вищими водами і нижніми, оскільки ҐАР, вищі води, можуть отримувати Хохму без хасадім, але ЗАТ, нижні води, не можуть світити без хасадім і застигають, перетворюючись на лід.

І цей небозвід вбирає в себе всі ступені, — Аба ве-Іма, ІШСУТ і ЗОН світу Ацилут, — та піднімає їх в рош Аріх Анпіну. І тоді застигають всі властивості ЗАТ, — тобто не можуть отримати Хохму без хасадім. «І розділяє між вищими водами і нижніми», — тобто розділяє між ҐАР, вищими водами, які можуть світити світлом Хохма без хасадім, та між ЗАТ, нижніми водами, які не можуть світити без хасадім.

Речення: «Нехай буде звід посеред вод» вказує на небозвід, який пролягає посеред вод, — середній небозвід, розташований в місці хазе Аріх Анпіну. І звідси начебто слідує, що першим небозводом є цей середній небозвід. Та мовиться, що це не так. Але «нехай буде» сказано щодо небозводу, про який йдеться тут, оскільки сказано: «Нехай буде звід», і це вказує на те, що небозвід, який утворився від першого небозводу, знаходиться посеред вод, проте перший небозвід знаходиться над головами утворень — над ХАҐАТ Аріх Анпіну, а не посеред вод — між ХАҐАТ й НЕГІ.

Слова «нехай буде», що вирікаються в дії початку творення, завжди вказують на «йуд י», яка входить у світло (ор אור) властивості «йуд-гей», — тобто Аби ве-Іми, — і стає повітрям (авір אויר), бо утворилося закінчення під Кетером і Хохмою парцуфа Аба ве-Іма, і це закінчення називається середнім небозводом, що стоїть в місці хазе Аріх Анпіну, а їхня Біна і ЗОН впали під цей небозвід. Таким чином, середній небозвід є породженням, що походить від першого небозводу, розташованого в пе Аріх Анпіну, тобто вище від Аби ве-Іми, на яких вказують слова «нехай буде». І насправді основний поділ між вищими та нижніми водами, тобто виведення нижніх вод за межі ҐАР, які є вищими водами, відбулося у вищому небозводі, розташованому в пе Аріх Анпіну. Таким чином, він вивів Біну і ЗОН з рош Аріх Анпіну, і Аріх Анпін залишився тільки з Кетером і Хохмою, властивістю вищі води. А Біна і ЗОН де-рош стали нижніми водами та властивістю його гуф.

Однак до хазе, де знаходяться вищі Аба ве-Іма, непомітне ніяке скорочення, і Аба ве-Іма вважаються такими, ніби не вийшли з рош Аріх Анпіну, і вони є ступенем ҐАР. І вся сила скорочення від виходу Біни з рош Аріх Анпіну, яка вважається гуф без рош, починається тільки нижче від Аби ве-Іми, в середньому небозводі, що розташований в місці хазе Аріх Анпіну. Таким чином, сила скорочення вищого небозводу розкривається тільки в середньому небозводі.

І посеред вод знаходиться небозвід, який утворився від першого небозводу. Тому що сила скорочення, котра наявна в середньому небозводі, яка вивела нижні води на ступінь ВАК без рош, започатковується й утворюється від вищого небозводу, і вона не може проявитися в ньому самому, оскільки він знаходиться вище від Аба ве-Іми. І тому вона проявилася в середньому небозводі. Таким чином, з’ясувалися тут два основних принципи:

  1. що сила, котра розділяє між одними й іншими водами в небозводі, яка утворилася в момент катнуту ступеню, створюється тільки за допомогою середнього небозводу, який розташований в місці хазе;
  2. сила, що з’єднує нижні води з вищими та притягає ҐАР до всіх ступенів, утворюється лише за допомогою вищого небозводу, розташованого в пе Аріх Анпіну, який піднімає їх в рош Аріх Анпіну.

369-а) Є одна перегородка посеред внутрішніх органів людини, яка проходить між ними знизу вгору та розділяє травні органи і органи, що дають життєві сили, — серце, легені, звані зовнішнім простором (досл. двором) печінки. І перегородка починається на рівні пупка (табур) людини та простягається знизу догори по діагоналі до грудей, і отримує життя від органів, що дають життєві сили, розташованих вище від хазе, передаючи її травним органам, котрі розташовані нижче від грудної порожнини (хазе). Так само небозвід, — подібно до цієї перегородки, — розташований посеред гуф (тіла) Аріх Анпіну, і він простягається від табура Аріх Анпіну до його хазе, та знаходиться над утвореннями, які перебувають внизу, — тобто над сфірот НЕГІМ, званими «нижні утворення», і розділяє між вищими водами, — його ХАҐАТ, — та нижніми водами, — його НЕГІ.

 [1] Див. «Передмову книги Зоар«, стаття «Огляд Сулам», п.3.

Оставьте комментарий

Чтобы оставить комментарий, заполните форму.
*Все комментарии проходят модерацию.

Вы можете использовать HTML теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>