Книга «Зоар для всех» («Зоар ле-Ам») – это адаптация Зоар для нашего поколения.

Этот проект имеет своей целью создание полного перевода книги "Зоар" с комментарием "Сулам" на русский и украинский языки с последующим ее изданием в печатном и электронном форматах. Организация и финансирование проекта осуществляется группой энтузиастов из разных стран мира, осознающих важность распространения каббалы для дальнейшего развития человечества

Відмінність між поняттями «облачення» та «пряме світло»

Прямой и отраженный свет
Творец

1) Сила отдачи, желание отдавать, наслаждать
2) Общий замысел и природа мироздания, глобальный закон, который нисходит на нас, строит нас, создает нашу Вселенную, управляет всем, ведя к изначальной цели - поднять творения в развитии до Своего уровня.
3) Творец = первопричина = Источник света (наслаждения)

Малхут

законченное, самостоятельное творение, которое ощущает, что и от кого оно получает. Центральная точка, корень, основа всего творения.

Бааль Сулам

Йегуда Ашлаг (1885-1954) основоположник современной науки каббала. Основной труд - «Учение Десяти Сфирот». Имя «Бааль Сулам» получил после выхода в свет комментария на «Книгу Зоар» под названием «Сулам» («лестница» - ивр.). Автор комментария на сочинения АРИ.

Адам Кадмон

(ивр. «адам» - человек, «кадмон» - первичный) - мир, который предшествует человеку. Замысел, вследствие реализации которого человек может полностью уподобиться Творцу.
Адам Кадмон (сокр. АК) - первый и наивысший из духовных миров, возникший после ЦА, получающий свет из мира Бесконечности, первое скрытие на Высший свет. Корень, источник, зародыш создания человека в нашем мире.

Ацилут

Ацилут - мир полного ощущения Творца и слияния с Ним.

Від редакції: поки триває переклад українською третьої частини ВДС, публікуємо для наших україномовних читачів невеликий фрагмент з неї.

Єгуда Ашлаг (Бааль Сулам)

Вчення про десять сфірот, частина третя

Глава 4 (фрагмент)

Коли АК (Адам Кадмон) облачився аби світити в Ацилуті, він вдягнувся тільки на рівні Хохма, а не у відбите світло стадії бет, тобто Біни, і тому зник з цього рівня лише Кетер, і цей Кетер облачився всередину Хохми

1) Однак знай, що коли побажав Творець світити в Ацилуті, то облачився в Хохму, що знаходиться вище від світу Ацилут. І за допомогою Хохми, всередину якої вдягнений, він входить і світить в Кетері та Хохмі світу Ацилут, не потребуючи того, щоб одягатися також і в Біну, що вище від світу Ацилут, а вдягнувся тільки в Хохму, що вище за Ацилут. І за допомогою цього світить в Кетері та Хохмі світу Ацилут.

Ор пнімі

1. І за допомогою Хохми, всередину якої вдягнений, він входить і світить в Кетері та Хохмі світу Ацилут, не потребуючи того, щоб одягатися також і в Біну, що вище від світу Ацилут, а вдягнувся тільки в Хохму, яка вище за Ацилут. Тут рав звертає увагу на те, щоб докладніше пояснити нам відмінність між чотирма стадіями прямого світла, які називаються Хохма, Біна, ЗА (Зеір Анпін) і Малхут, та чотирма рівнями відбитого світла, які теж називаються іменами Хохма, Біна, ЗА і Малхут. Рав (Арі) вже з’ясовував це вище (гл.1, п.3 [текст Арі], і в ОП, п.70), що властивості келім світу Ацилут створюються за допомогою відбитого світла, яке піднімається вгору, на своє місце, і в них одягається внутрішня сутність світла Нескінченності, тобто чотири стадії прямого світла. Таким чином, ми бачимо, як чотири стадії ХУБ, ЗА і Малхут прямого світла вдягаються у відбите світло, яке піднімається внаслідок зівуґу де-акаа в екрані, що знаходиться в Малхут прямого світла.

І з цього зрозумій, що в будь-якому місці, де написано слово «облачення», мається на увазі, що пряме світло вдягається у відбите світло. І коли мовиться: «вдягається Нескінченність у Хохму», це означає, що чотири стадії ХУБ ТУМ прямого світла, які розповсюджуються з Нескінченності, одягаються в Хохму відбитого світла. Іншими словами, — на величину відбитого світла, в якій є рівень Хохма прямого світла. І в це відбите світло рівня Хохма вдягаються всі чотири стадії прямого світла: Хохма, Біна, ЗА і Малхут, окрім Кетеру прямого світла, який прихований всередині Хохми прямого світла (див. гл.3, ОП, п.1 зі слів «Також з’ясували там»).

І звичайно ці чотири стадії прямого світла, які розповсюджуються з Нескінченності, також приходять у вигляді причини й наслідку, в послідовності ступенів. Тобто виходять і протягуються один з одного: Хохма виходить з Кетера, Біна виходить з Хохми, ЗА виходить з Біни і Малхут виходить з ЗА (див. ч.1, гл.1, ОП, п.50, зі слів «А тепер «, і ВС, ч.2). Але це не називається облаченням, тому що чотири стадії прямого світла не вдягаються одна в одну, — щоб сказати, наприклад, що вище світло вдягається у Біну, аби світити в ЗА. Тому що «одягається» — значить «в облачення відбитого світла», яке піднімається внаслідок зівуґу де-акаа від екрану, що знаходиться в стадії далет, тобто в Малхут, як це вище пояснює рав (гл.1, п.3 [текст Арі], і в ОП, п.100).

А тут, в Біні, не було ніякого скорочення, і тим більше, немає там екрану, призначеного для відбиття вищого світла у вигляді повернутого світла, щоб можна було сказати, що «облачилося світло в Біну прямого світла, щоб світити в ЗА прямого світла» . А називається це «шляхом переходу, проходження», — тобто що світло Нескінченності, яке відноситься до ЗА прямого світла, зобов’язане пройти через сфіру Біна прямого світла, яка є причиною для ЗА прямого світла. І цей ЗА прямого світла може осягнути будь-яке світло лише через свою причину, тобто Біну. Але це не називається облачанням в екран Біни, тому що немає там екрану, як уже з’ясовували. Адже не існує екрану ніде, крім стадії далет, — тобто в Малхут (гл.1, п.100).

І добре запам’ятай цю відмінність, вже з’ясовану нами, — між чотирма стадіями прямого світла і чотирма стадіями, рівнями відбитого світла, — щоб не заплутатися через велику схожість їхніх імен. Тому що коли ми говоримо «Хохма прямого світла», це означає сфіру, наступну за Кетером прямого світла, яка називається «Хохма». Але коли ми кажемо «Хохма відбитого світла», це означає, що тут відбувається зівуґ де-акаа, і є десять сфірот відбитого світла, які вдягають десять сфірот прямого світла, тобто двадцять повних сфірот, і коли вони включаються одна в іншу, то їх — сто сфірот. І ми називаємо їх усі по імені «Хохма відбитого світла», бажаючи підкреслити величину рівня відбитого світла. І внаслідок того, що воно піднімається та вдягає до Хохми, ми називаємо всі сто сфірот по імені «Хохма». І пам’ятай це, тому що це — найважливіший ключ до нашого вчення.

І таким же чином зрозумій Біну відбитого світла. В ній також двадцять сфірот, а Кетер і Хохма приховані всередині Біни. І те саме — із ЗА відбитого світла, в ньому також є двадцять сфірот, а Кетер, Хохма і Біна приховані всередині ЗА (див. гл.3, ОП, п.1, зі слова «Наприклад»).

І це те, що пише рав: «Не потребував того, щоб одягатися також і в Біну, яка вище від світу Ацилут, а вдягнувся тільки в Хохму, яка вище за Ацилут». Він бажає сказати, що для потреб десяти сфірот світу Ацилут одягнувся в Хохму, що знаходиться вище від світу Ацилут, тобто в Хохму відбитого світла (гл.3, ОП, п.1, зі слова «Наприклад») за допомогою зівуґу де-акаа в екран стадії гімел в Малхут, — див. там. Однак він не потребував того, щоб одягатися в Біну відбитого світла за допомогою зівуґу де-акаа в екран стадії бет в клі Малхут. Тому що рівень Біна відбитого світла відноситься до десяти сфірот світу Брія, а не до десяти сфірот світу Ацилут, в якому облачається рівень Хохма відбитого світла, як сказано вище (гл.3, ОП, п.1, зі слова «Наприклад»).

2. І за допомогою цього світить в Кетері та Хохмі світу Ацилут. Тобто світить в десяти сфірот світу Ацилут на рівні Хохма, і оскільки Кетер прихований там всередині Хохми, як це сказано вище, то Кетер і Хохма включаються як єдине в мірі рівня.

Також рекомендуємо: «Сутність духовного осягнення«, «Зогар про парсу та принцип її роботи«, «Причина складності в анулюванні себе заради Творця«.

Оставьте комментарий

Чтобы оставить комментарий, заполните форму.
*Все комментарии проходят модерацию.

Вы можете использовать HTML теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>