Книга «Зоар для всех» («Зоар ле-Ам») – это адаптация Зоар для нашего поколения.

Этот проект имеет своей целью создание полного перевода книги "Зоар" с комментарием "Сулам" на русский и украинский языки с последующим ее изданием в печатном и электронном форматах. Организация и финансирование проекта осуществляется группой энтузиастов из разных стран мира, осознающих важность распространения каббалы для дальнейшего развития человечества

Зогар про утворення світів та їхню будову

luna1

Глава Пкудей

Прекрасне місце, відрада усієї землі

38) «Прекрасне місце, відрада усієї землі, гора Цион, на північному краю міста Царя великого»[1]. Коли Творець створив світ, Він кинув один дорогоцінний камінь під трон величі[2], і той занурився в саму безодню. Один край каменя занурився в безодню, а інший край каменя утворює виступ нагорі. І цей інший край нагорі — всього лише одна точка, що знаходиться в центрі світу, з якого вона поширилася вправо і вліво, та на всі боки, і світ став отримувати життя в цій центральній точці. Сам камінь називається «підвалиною (штія שתיה)», оскільки від нього був насаджений весь світ у всіх сторонах. Ще пояснюється, що слово «штія» складається з букв «шат йуд-гей (основа Творця יה שת)», тому що Творець закладає її, щоб бути основою світу і насадженням всього.

Світ спочатку був створений у властивості суду, у властивості скороченої Малхут. «Побачив Він, що світ не може існувати», — бо келім (бажання) тих, хто  живе у світі, котрі походять від скороченої Малхут, були непридатними отримати вище світло через скорочення, яке покладене на Малхут. «Поєднав з ним властивість милосердя», — Біну, — бо підняв Малхут в місце Біни, яка є властивістю милосердя, і після того, як Малхут піднялася в місце Біни, утворилося там закінчення ступеню під Хохмою, в середині Біни. І Малхут набула двох клі, придатних для отримання прямого світла, — половину Біни і Тіферет.

Бо коли Малхут перебуває в місці Біни, Біна і Тіферет знаходяться під Малхут, і тому вони включаються до неї так, що все це місце, від місця Біни до Малхут, стає місцем Малхут. Один її край занурений в місце Малхут властивості суду внизу, а інший край знаходиться нагорі, всередині сфіри Біна.

І ця дія відбулася на кожному окремому ступені, і також — у всій сукупності світів. Бо п’ять світів: це АК і АБЄА. АК — Кетер, світ Ацилут — Хохма, світ Брія — Біна, світ Єцира — Зеір Анпін, світ Асія — Малхут. І підняв Творець цю Малхут з властивості Асія в місце під Ацилут, що є Хохмою, і завершив нею світ Ацилут. Саме це називається, що «Творець кинув камінь», — від закінчення Ацилуту до Асія.

Оскільки три світи БЄА знаходяться під Малхут, що закінчує Ацилут, вони включаються до неї і вважаються всі властивістю Малхут. І вона поширилася від закінчення Ацилуту до світу Асія так, що вона занурена в Асія, а другий її край знаходиться у закінченні Ацилуту, в Малхут Ацилуту, що знаходиться там і зветься центральною точкою, оскільки вона знаходиться посеред світів, під Хохмою, якою є світ Ацилут .

Малхут називається «каменем», а внаслідок її підйому в місце Біни називається «дорогоцінним (каменем)». І «Творець кинув її», — тобто дав їй силу поширитися від місця Біни, званого «троном величі», до місця занурення її в Малхут властивості суду внизу, яка зветься «безоднею». І Він включив її в середину всіх ступенів, що знаходяться в цьому місці і які представляють собою ВАК Біни й Тіферет до нижньої Малхут. І в місці Біни знаходиться основа Малхут, звана тому центральною точкою, тому що вона знаходиться посередині ступеню, в місці Біни кожного ступеня.

Неправильно питати: адже Малхут піднялася в місце Біни, під Хохму, чому ж кажуть, що «Він кинув один дорогоцінний камінь під трон величі», тобто під Біну? Оскільки ҐАР Біни не виходять за межі ступеню через закінчення Малхут під Хохмою, і тільки лише ВАК Біни виходить через закінчення Малхут, однак ВАК кожного ступеня вважаються нижньою частиною ступеню. Тому мовиться: «Під трон величі».

І сказано: «З якого вона поширилася вправо і вліво, і на всі боки», «оскільки від нього був насаджений весь світ у всіх сторонах». Усі мохін та підйом нижнього до вищого, щоб отримати мохін, залежать від цієї центральної точки, тобто від Малхут, що піднялася в Біну, бо завдяки опускання її на своє місце, піднімаються Біна і ТУМ нагору, повертаючись на свій ступінь, та беруть разом з собою також нижнього, і він отримує мохін від вищого. Таким чином, все це відбувається за допомогою цієї центральної точки.

Ця дія відбувається на всіх ступенях. А Зогар описує тут ступінь «земля» світу Асія, що включає десять видів земель, десять сфірот, розташованих від безодні, що представляє собою зовнішню Малхут цих земель і знаходиться в океані, який оточує Малхут цих земель, до ВАК ступеню Біна цих земель, тобто до землі, на якій живемо ми. Це місце поширення Малхут та вищий край її — в землі, на якій живемо ми, а нижній край занурений в безодню.

Слово «штія» складається з букв «шат йуд-гей (основа Творця יה שת)», бо Він помістив (шат) Малхут в місце Біни, званої «йуд-гей». «Щоб бути основою світу і насадженням всього», бо завдяки цьому світи набули келім, придатних для отримання вищого світла. І завдяки цьому також був підготовлений підйом нижнього, щоб отримати мохін від вищого, і тому вона є основою всього і насадженням всього.

39) У трьох видах поширилася ця земля навколо точки, тобто навколо Малхут, що знаходиться всередині цього світу. У першому розповсюдженні навколо цієї точки встановлюється вся чистота і прозорість цієї землі, і там (розташований) він (світ). Воно (розповсюдження) знаходиться нагорі, вище від всієї землі, навколо цієї точки. Друге розповсюдження відбувається навколо першого, і не має такої чистоти і прозорості, як перше розповсюдження. Однак воно тонке і чисте у порівнянні з чистотою ґрунту, більш ніж будь-який інший ґрунт. Третє розповсюдження — темне, і глибина ґрунту найбільша, в порівнянні з усіма. І навколо цього розповсюдження знаходяться води океанської безодні, яка оточує весь світ. Таким чином, ця точка знаходиться в центрі, а всі види поширення світу знаходяться навколо неї.

40) Перше поширення — це Храм та всі його приміщення і двори, і всі його виправлення, та й Єрушалаїм, і все місто, яке розташоване всередині між стін. І тому він чистий і прозорий більш, ніж вся земля. Друге поширення — це вся земля Ісраеля, яка набула святості. Третє поширення — це вся інша земля, місце поселення інших народів, і океанська безодня оточує все.

Зогар розповідає про землю, яка належить цьому світові і складається з десяти сфірот, і Малхут всіх земель, піднявшись у Біну цих земель, завершила там цей ступінь так, що Малхут поширюється від ВАК Біни земель до глибин океанської безодні. І це зовнішня Малхут, що відноситься до Малхут земель. Таким чином, основна точка Малхут розташована над ВАК Біни цих земель, яка називається центральною точкою і основою Малхут, що підсолоджена в Біні, а закінчення її занурене у безодню.

Вона охоплює чотири властивості ВАК Біни цих земель, звані «земля, що заселяється»:

  1. Вища властивість в ній — Храм і місто Єрушалаїм всередині меж стін.
  2. Від Тіферет її до Єсоду — земля Ісраеля.
  3. Малхут в ній — землі інших народів.
  4. Безодня — зовнішня Малхут.

Чотири цих властивості оточують одна іншу, а центральна точка знаходиться всередині їх усіх, в місці святая святих, і вона називається «каменем підвалини (евен штія)».

41) Кольори ока оточують центральну точку ока, і в ній міститься сила бачення усього ока, подібно до центральної точки, що знаходиться всередині землі, котра є властивістю бачення усього, і там знаходиться святая святих, ковчег і завіса, які є властивістю бачення всього. Таким чином, ця точка є властивістю бачення усього світу. Тому сказано про неї: «Прекрасне місце, відрада всій землі, гора Цион». «Прекрасним» називається тому, що вид його прекрасний. «Місце» — це віта дерева, тобто Зеір Анпін, який є красою всього.

42) Краса і вигляд світу не можуть проявитися в світі до тих пір, поки не завершиться побудова і зведення Скинії, і не буде поміщений ковчег в святилище. З цього часу розкривається вигляд всього в світі, тобто Шхіна, і виправляється світ. І ти, хто удостоївся приходять до Скинії і до ковчегу, доки не досягають центральної точки, що розташована в ній, яка видом своїм є найпрекраснішою. А коли вони приходять туди, Аарон вимовляє слова: «Ось місце покою Мого навіки, тут перебувати буду, тому що його забажав».

43) Кнесет Ісраель вимовила ці слова у той час, коли був зведений Храм, і Аарон піднявся на місце своє. Творець проголошує ці слова про Кнесет Ісраель у той час, коли Ісраель виконують волю Його, бо тоді сидить Творець на троні величі, з милосердям ставлячись до світу, і тоді благословення, мир і любов всього воцаряються в ньому. Тоді промовляє Він: «Ось місце покою Мого навіки».

44) В час, коли всі майстри почали виконувати свою роботу, ця робота, яку вони почали виконувати, сповнюється сама собою. Як сказано: «І завершилася вся робота Скинії»[3] — тобто, вона сповнилася сама собою.

45) Подібно до цього сказане: «І завершилися небо і земля»[4], — тобто сповнилися самі собою. Але сказано: «Завершив Творець у сьомий день»[5], — адже Творець закінчив і сповнив їх, а не самі вони? Зрозуміло, хоча і завершуються всі роботи, — в той же час, весь світ ще не досягає своєї досконалості, поки не настає сьомий день. Бо з настанням сьомого дня завершуються всі роботи, і завершує в цей день Творець весь світ, як сказано: «І завершив Творець в сьомий день труд Свій, який робив». В цей сьомий день стала завершеною вся виконана Ним робота, тому: «І завершив Творець в сьомий день».

46) Коли зводився Храм, вся виконана робота завершувалася сама собою. Майстри починали її, а робота ця показувала їм, як робити її, і була записана перед ними, і ця робота завершувалася сама собою. Як сказано: «І коли будувався цей дім»[6], — оскільки він добудовувався сам. І також сказано: «З привезених цілісних каменів будувався він»6, — оскільки сам будувався. Так в будь-якій роботі, яка є святістю, — вона сповнюється сама собою.

47) Дух святості проголосив на очах усього Ісраеля, сказавши: «І Бецалель, син Урі, сина Хура, з коліна Єгуди, зробив все, що повелів Творець Моше, а разом з ним Ооліав, син Ахісамаха». «А разом з ним» — означає, що Ооліав не робив роботи сам, а тільки з Бецалелєм. «А разом з ним» означає — не самостійно, бо Бецалель — права лінія, а Ооліав — ліва. Звідси видно, що ліва завжди включена до правої. Тому сказано: «І ось, Я призначив разом з ним Ооліава»[7]. Один — права, інший — ліва, і ліва включена до правої.

[1] Писання, Псалми, 48: 3.
[2] Пророки, Єрміягу, 17:12. «Місце святилища нашого, трон величі, піднесене відпочатку».
[3] Тора, Шмот, 39:32.
[4] Тора, Берешит, 2:1.
[5] Тора, Берешит, 2:2.
[6] Пророки, Мелахім 1, 6:7.
[7] Тора, Шмот, 31:6.

Також радимо: «Букви рабі Амнона Саби«, «Рабаш про бажання отримувати в духовному«, «Зогар про місце, з якого виходить управління святом і душами«, «Рабаш про надбання людини в духовній роботі«.

Оставьте комментарий

Чтобы оставить комментарий, заполните форму.
*Все комментарии проходят модерацию.

Вы можете использовать HTML теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>