Книга «Зоар для всех» («Зоар ле-Ам») – это адаптация Зоар для нашего поколения.

Этот проект имеет своей целью создание полного перевода книги "Зоар" с комментарием "Сулам" на русский и украинский языки с последующим ее изданием в печатном и электронном форматах. Организация и финансирование проекта осуществляется группой энтузиастов из разных стран мира, осознающих важность распространения каббалы для дальнейшего развития человечества

Зогар про чоловічу та жіночу властивості. Частина перша

m&w1
Творец

1) Сила отдачи, желание отдавать, наслаждать
2) Общий замысел и природа мироздания, глобальный закон, который нисходит на нас, строит нас, создает нашу Вселенную, управляет всем, ведя к изначальной цели - поднять творения в развитии до Своего уровня.
3) Творец = первопричина = Источник света (наслаждения)

Нуква

малхут мира Ацилут, от слова «нэкев» - отверстие для прохождения света. Малхут мира Ацилут - сумма всех творений, всех человеческих душ.

НАРАН

ор нэфеш, ор руах, ор нэшама. Нэшама - самый большой свет, который творение может раскрыть до гмар тикун, поэтому сам сосуд называется «нэшама» («душа»)

МАН

(сокр. от «мэй нуквин») - просьба низшего парцуфа к высшему о возможности получить ор хохма. Истинное, глубокое желание исправиться и приблизиться к Творцу.

ЗОН

зэир анпин и нуква (малхут), прообраз мужчины и женщины в нашем мире, духовное начало - мужское и женское, система, занимающаяся исправлением душ, находящихся в мирах БЕА .

Адам

первый человек, который получил желание к познанию Высшего мира (почти 6000 лет назад). Автор книги «Разиель Малах» («Тайный ангел»).
Адам (ивр. - человек) - означает «подобный Творцу» («эдомэ ле Элион»), самостоятельно строящий себя для того, чтобы стать Ему подобным.

Ацилут

Ацилут - мир полного ощущения Творца и слияния с Ним.

Від редакції: Для наших україномовних читачів публікуємо ще один фрагмент з глави Берешит (ч.2), переклад якої триває.

Глава Берешит, частина друга

Чоловіком і жінкою створив Він їх

366) «Чоловіком і жінкою створив Він їх»[1]. Вищі таємниці розкривалися за допомогою двох висловів: «ось книга породжень Адама», та «чоловіком і жінкою створив Він їх»1. Вислів «чоловіком і жінкою створив Він їх» — для осягнення вищої величі у властивості віри, і від цієї властивості пішов Адам, тобто від вищих ЗОН, званих небом і землею.

367) Так само, як були створені небо і земля, тобто вищі ЗОН, був створений і Адам. Про небо і землю сказано: «Ось породження неба і землі при створенні їхньому»[2]. Про Адама сказано: «Ось книга породжень Адама». Про небо і землю сказано: «При створенні їхньому»2, про Адама сказано: «У день створення їхнього»1. Таким чином, спосіб їхнього створення розцінюється як одне ціле. Пояснення. Так само як і створення ЗОН відбувається за допомогою букв ЕЛЄ Біни, а потім, — за допомогою їхнього підйому туди в МАН, щоб узгодити між двома лініями в Біні, точно таким же шляхом був створений Адам, — за допомогою букв ЕЛЄ парцуфу ЗОН, а потім за допомогою їхнього підйому до них в МАН, щоб узгодити між двома їхніми лініями. Отже ми бачимо, що точно так само, як були створені ЗОН, був створений і Адам.

368) «Чоловіком і жінкою (захар і некева) створив Він їх»1. Звідси стає зрозумілим, що будь-яка форма, в якій не перебувають властивості захар і некева, не є вищою формою, як личить.

369) У будь-якому місці, де властивості захар і некева не перебувають разом, не оселяється Творець. І благословення перебувають тільки в тому місці, де є властивості захар і некева. Адже сказано: «І благословив Він їх, і нарік їм ім’я Адам в день створення їхнього»1. Не сказано «і благословив Він його, та нарік  йому ім’я Адам». Це вчить нас тому, що навіть на ім’я Адам людина нарікається лише тоді, коли властивості захар і некева знаходяться разом.

370) З дня руйнування Храму благословення не перебувають в світі та пропадають з кожним днем, як сказано: «Праведник пропав», — тобто втратив благословення, які перебували в праведнику, як сказано: «Благословення — на голові праведника»[3]. І сказано: «Втрачена віра», — тобто Нуква, яка отримує благословення від праведника, тобто Єсоду Зеір Анпіна, котрий є властивістю захар. І про час довершеності сказано: «І благословив Він їх, і нарік їм ім’я Адам»1, і також: «І благословив їх Всесильний, сказавши: «Плодіться та розмножуйтеся»[4]. Пояснення. Під час руйнування, коли немає зівуґу захара й некеви, обидва вони вважаються пропащими, тому що в них обох не перебувають благословення. А під час довершеності обидва вони є благословенними разом, як сказано: «і благословив Він їх, і нарік їм ім’я Адам»1, — тобто їм двом разом.

371) Від Шета (שת) беруть початок всі покоління світу та всі справжні праведники в світі. Ці букви «шин ש» «тав ת» є останніми в Торі, які залишилися досконалими й після того, як Адам переступив усі букви Тори в порушенні заборони Древа пізнання, яке включає всю Тору. І при своєму поверненні до Творця, він дотримувався цих двох букв «шин» «тав», які були досконалими. І тоді перші теж повернулися в порядку: «тав», «шин», «рейш», «куф» і т.п.

Пояснення. Сукупність усіх букв Тори — це двадцять дві букви. І вони являють собою келім для облачання в них світел нефеш-руах-нешама (НАРАН), в яких є три ступеня:

  1. одиниці, — до «йуд י», — для світла Біни, нешама;
  2. десятки, — до «куф ק», — для світла Зеір Анпіну, руах;
  3. сотні, — «куф ק» «рейш ר» «шин ש» «тав ת», — для світла Нукви, нефеш.

До гріхопадіння в Адама був НАРАН світу Ацилут. А в момент, коли він порушив заборону Древа пізнання, віддалилися від нього дев’ять перших сфірот, — нешама, руах і ҐАР де-нефеш, тому що нефеш світу Ацилут теж віддалилася від нього, і залишився від неї тільки ВАК, тобто нефеш від десяти парцуфів БЄА. І світи БЄА по відношенню до світу Ацилут розцінюються як ВАК по відношенню до ҐАР. І також впали у нього літери, які облачали ці НАРАН, що пішли від нього, і це літери від «алеф» до «йуд י», котрі являють собою келім для світла «нешама», і букви від «йуд» до «куф ק», які є келім для світла «руах», і також половина букв «куф ק», «рейш ר», «шин ש», «тав ת», і це келім ҐАР світла нефеш, і залишилися в нього тільки дві останні букви «шин ש» «тав ת «, котрі являють собою келім ВАК світла нефеш, що залишилося у нього.

І це останні букви Тори, тобто «шин ש» «тав ת», — які залишилися і після того, як Адам переступив усі букви Тори. Навіть і після прогріху, коли пішли від нього світла НАРАН світу Ацилут разом з усіма літерами Тори, вдягненими до них, все ж залишилися у нього дві букви «шин ש» «тав ת», тому що їхні світла, ВАК де-нефеш, не видалилися від них. І при своєму поверненні до Творця, він дотримувався цих двох букв «шин ש» «тав ת», які залишилися у нього з усіх двадцяти двох букв, і від них він черпав всі свої життєві сили.

І тоді повернулися букви в порядку «тав ת», «шин ש», «рейш ר», «куф ק» і т.п. Тому що прямий порядок букв «алеф א», «бет ב», «ґімель ג», «далет ד» і т.п. вказує на пряме світло, тобто дев’ять перших сфірот, а зворотний порядок букв алфавіту вказує на відбите світло, що вважається світлом некеви, світлом нефеш. І після того, як залишилося у нього тільки світло нефеш, він не міг більше отримувати від прямої послідовності букв, а тільки відбите світло, — від «тав ת», «шин ש», «рейш ר», «куф ק» до «бет ב», » алеф א «.

372) І тому назвав він сина, який народився подібним до нього, за образом його, на ім’я Шет, яке представляє собою останні букви алфавіту, котрі залишилися у нього. І літери не були виправлені від своєї зіпсованості до стояння Ісраелю у гори Синай. І тоді букви знову повернулися до свого виправленого вигляду, в якому були в день, коли були створені небо і земля, до гріхопадіння Адама Рішона, тому що знову встановився прямий порядок букв алфавіту, і світ отримав підсолодження та зміг існувати.

[1] Тора, Берешит, 5:2. «Чоловіком і жінкою створив Він їх, благословив їх та нарік їм ім’я Адам в день створення їхнього».
[2] Тора, Берешит, 2:4.
[3] Писання, Притчі, 10:6. «Благословення — на голові праведника, а уста нечестивих приховують насильство».
[4] Тора, Берешит, 1:22. «І благословив їх Всесильний, сказавши: «Плодіться й розмножуйтеся, і наповнюйте воду в морях, а птах нехай множиться на землі».

Читати далі...

Також рекомендуємо: «Букви рабі Амнона Саби«.

Оставьте комментарий

Чтобы оставить комментарий, заполните форму.
*Все комментарии проходят модерацию.

Вы можете использовать HTML теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>